Okul sütü akıl küpü mü, yoksa zehir küpü mü?

Televizyon ekranlarını, gazete sayfalarını son iki gündür sütten zehirlenen çocuk haberleri dolduruyor. Malumunuz, hepimizin bildiği gibi okullarda süt dağıtımına başlandı. Süt dağıtımı işi bir proje diye lanse ediliyor. Nedir bu proje? Anlatayım efendim:
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı’nın ortaklaşa düzenledikleri Okul Sütü Programı çerçevesinde, ülke genelinde 7.2 milyon öğrenciye süt dağıtıyorlar. Amaç da öğrencilerimizin süt içme alışkanlığı kazanması ve bunun neticesinde daha sağlıklı olarak beslenmeleri. Boyları uzayacak, kemikleri iyi gelişecek vesaire vesaire…
Bence süt dağıtımın asıl sebebi bu değil tabiî ki. Bir zamanlar “aganigi” diyerek fındık dağıttılar. Neden?
Ellerinde fazla fındık vardı. Bunun gibi başka ürünlerin de dağıtımı önceleri yapılmıştı. Sütteki durum da bundan farksız. Şimdi Habertürk Gazetesi’nin 2 Mayıs tarihli haberine bakalım:
“Hayvancılık Genel Müdürü Ali Karaca'nın verdiği bilgiye göre, Türkiye'nin süt üretimi yıllık 13 milyon 600 bin ton düzeyinde. Bunun 7 milyon ton’u sanayide işleniyor. Okul Sütü Programı ile hem öğrencilere süt içme alışkanlığı kazandırılacak, hem de piyasadaki arz fazlası süt değerlendirilmiş olacak. Program ile günlük 1500 ton olmak üzere, Mayıs ayında toplam 30 bin ton süt piyasadan çekilecek.”
Hesap bu! Yani çocuklarımızı çok düşündüklerinden değil, süt üreticilerini, yanlış anlaşılmasın hayvancılık yapanlar değil firmalar, daha iyi kazandırmak için geliştirilmiş bir proje. Olsun, dolayısıyla çocuklarımız sağlıklı beslensin diyorum ben de herkes gibi. Ancak geldiğimiz nokta hiç de hoş değil.
Süt dağıtımının üçüncü günü akşam oturmuş televizyondaki haberleri izliyordum. Üçüncü gün 40 çocuğun daha hastanelik oldu söyleniyordu. İzledim, herkes bir şey söylüyordu. Kimi çocuk “sütü çok severim, hiç bir şey olmadı” derken, kimi çocuk ise “midem bulanıyor- midem bulandı” diyordu.
Uzmanlar, yani doktorlar durumun tamamen  psikolojik olduğunu, gıda mühendisleri ise sütlerin temiz olduğunu açıklıyorlar. Allah Allah, demek ki ilk defa süt görmüşler hatta süt içmişler. Olur mu olur!
İyi de madalyonun tersine bakma gereği duyuldu mu? Sütten zehirlenenlerin olmuş olacağı, süt ihalesini alan firmaların dikkatsiz olabileceği dikkate alındı mı? Belki de günü geçmiş ya da geçmek üzere olan sütlerden az da olsa piyasaya sürülmüş olamaz mı? Koskoca marketler bile yapıyor bunu. Sütün işlenmesinde, depolanmasında bile problem çıkmış olabilir. Tertemiz demek yerine, problemin kaynağı tespit edilmeli ve yok edilmelidir.
Yoksa bu kampanya bu haliyle devam ederse “Okul sütü akıl küpü yerine zehir küpü olur”.
Her çocuk bizim çocuğumuzdur. Her bir çocuk geleceğimizdir.

Yorumlar

  1. Aslında sütlerin piyasadaki diğer UHT sütlerden hiç bir farkı yok. Söylediğiniz gibi amaç tabiki farklı. Ben haberlerin yarısına inanıyorum yarısına inanmıyorum .Zaten Türkiye'de günlük acil servise karın ağrısı veya mide bulantısı şikayetiyle 500 çocuk başvuruyordur kesin. Çünkü benim sınıfımda her gün 1 veya 2 çocuk aynı şikayetle geliyor bana. Süt içmese de! Sorun sütün saklama koşulları. 5 günlük süt bir postada geliyor ve okulumuzda soğuk hava deposu yok. İlk gün çok güzeldi. 2. gün de öyle. Araya haftasonu girdi. UHT olduğundan rahat gibiyiz ama. Havalar da sıcak ayrıca.. Hayırlsı olsun. Birilerinin cebi şişerken bizim kafamız şişecek! (Bu arada blogger anneyim) :)

    YanıtlaSil
  2. Evet, sadece süt dağıtıyoruz demekle olmuyor. Bunun bütün koşullarını dikkate almak gerekiyor..
    Bu arada takipteyim sizi:))

    YanıtlaSil
  3. Blogger Annelerden geliyorum, Aramıza Hoşgeldin :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim, siz de blog'uma hoşgeldiniz...:))

    YanıtlaSil
  5. Blogger Annelerden geliyorum, bana da beklerim.

    YanıtlaSil
  6. ah ah.. hep böyle yapıyorlar.. ortaya şöyle yapacak, böyle yapacaz diye atıyorlar kendilerini, sonra yanlış bişiy oluca kıvır allah kıvır.
    blogger annelerden geldim.. sizi de beklerim..

    YanıtlaSil
  7. MERHABALAR:)
    ÖNCELİKLE CİCİ ZİYARETİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.
    HOŞGELDİNİZ SAYFAMA.
    AYNI ŞEHİRDEN OLUŞUNUZ AYRICA SEVİNDİRDİ BENİ.
    :)
    SÜT KONUSUNDA,ÇOK ŞEY SÖYLENİYOR :)
    BENİM ÇOCUKLARIM EÜTÜ ÇOK SEWİYOR VE BU PROJEDEN ÇOK MEMNUNLAR:)
    ÖĞLE ARASI YEMEĞE GELİNCE MUTLULUKLA ANLATIYORLAR SÜTLERİNİ İÇTİKLERİNİ.
    :)
    ANTALYA SICAK YER,UYGUN KOŞULLARDA SAKLANIP,TÜKETİLİRSE GÜZEL OLACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM.
    HAYIRLISI BAKALIM.
    GÖRECEĞİZ HEP BİRLİKTE.
    :)
    SEVGİLERİMİ BIRAKTIM SİZE.
    SAĞLICAKLA KALIN..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder