ÇOCUKLARDA TUVALET EĞİTİMİ



Çişin var mı? Çişin var mı? nidalarıyla tuvalet eğitiminin üçüncü günündeyiz.  Uzmanlara göre  18- 36 ay arası tuvalet eğitimi vermek için ideal ay aralığı.

Bence bu konunun uzmanı, anne-baba ve çocuk.  Her çocuğun gelişimi, aile içi iletişimi, uyku düzeni  vb. her şey farklı oluyor.  Öncelikle anne kendini hazır hissetmeli ve çocuğunu çok iyi gözlemlemeli diye düşünüyorum.
Bizim miniğimiz şu an tam 26 aylık. Ve biz çok daha önce tuvalet eğitimine başlayabilirdik çünkü ablasını çok iyi taklit eden bir çocuk. Ki çocuklar birçok şeyi taklit ve oyun ile öğrenirler.  Evde bir büyük boy çocuğumuzun olmasının faydalarını görüyoruz fakat hava şartlarından dolayı hep erteledik…
Gerek internet, gerek yazılı, gerekse de görsel medyadan tuvalet eğitimi hakkında birçok yazı okuyabilir, izleyebilirsiniz. Benim yazacaklarım tamamen bir annenin izlenimleri ve deneyimleri olacak.
Gözden Geçirilecekler Neler mi?
  • Tuvalet eğitimine karar vermeden önce çocuğunuzu iyi gözlemleyin.
  • Temel ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde dil gelişimi var mı?
  • Kakasını yaparken belli ediyor mu?
  • Kakasını bezine yaptıktan sonra söylüyor mu?
  • Bezine kaka veya çiş yaptığında rahatsızlık duyuyor mu?
Neler Alınmalı?
  • Sandalye şeklinde rahat edebileceği bir lazımlık ve bol bol iç çamaşırı.
 
İlk gün
İlk Kural sabırlı olmak  ve tüm günü çocuk için ayırmak... :)
Sabah kahvaltıdan sonra artık bezini çıkaracağımı ve artık ablası gibi çişini tuvalete yapacağını anlattım.
-''Mamam Anne!'' dedi.
-Harikaydı!
Ama gün içinde hiçte tamam olmadığını gördüm. Sayamadım kaç kez kaçırdı. Kızmadan her seferinde anlattım. Korkutmak işimi daha çok zorlaştırdığını okumuş/ duymuştum.  Lazımlığa oturuyor, bitti diye kalkıyor altına kaçırıyordu.  Akşam 21:00’e kadar bu şekilde devam etti. Mecburen gece altını bağladım…
İkinci  Gün
Sabah kalkar kalkmaz lazımlığa oturttum ve çişini oraya yaptı. Alkışlarla teşvik ettim. Bugün iyi olacaktı sanki… 10-15 dakika arayla sormama rağmen bir çok kez kaçırdı ama bunun yanında lazımlığa yaptığı da oldu.  İyi bir gelişmeydi...
Üçüncü Gün
Bezi kuru kalktı ve hemen lazımlığa oturttum. Yine mutlu bir başlangıç yaptık bakalım gün içinde bizi neler bekliyor… Kaçırıdığı zamanlar;
-''Anne yanlış yaptım ''diyor.
Gel de sevme :))
Evin her yerinde çiş var mı, çiş,çiş…. diyerek gezer oldum. :D

Büyüklerim der ki; gece ve gündüzü aynı anda öğret. Bu gece altını bağlamadan yatırmayı düşünüyorum, ilk kızımda öyle yapmıştım. Bakalım neler olacak?
Bana kolay gelsin…
Bu süreçte bizi takip etmek isterseniz maceralarımızı okumaya devam edin…

Yorumlar

  1. tuvalet eğitimi biraz sancılı bir dönem ama zamanla çocukta o sürece alışıyor. Sizde iyi bir başlangıç yapmışsınız. Umarım en kısa zaman da tamamen alışır da bezden kurtulursunuz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder