Çocuklarda Tuvalet Eğitimi: Nerede Kalmıştık?

Tuvalet Eğitim Sürecinde 4.5. ve 6.Günler
 
Geçtiğimiz hafta başladığımız tuvalet eğitim sürecimiz tüm hızıyla devam ediyor. Bugün tam bir hafta oldu! Peki neler mi oldu?
 
3.gün de bir çok kez altına kaçırdı. Ben fark edersem ya da oyunla götürürsem lazımlığa oturup, bitti diyerek kalktı ama hiç lazımlığa da yapmadı.
Hatta o gün kakasını da yapmadı ki bu bu durum benim merak etmeme neden oldu çünkü bu süreçte pek çok çocuk tutar ve kabız olurmuş. Ben yorgun belki de çocuk yordun günü bitirdik.
 
3.üncü günün sonunda artık geceleri de altını bağlamayacağımdan bahsetmiştim. Hemen bir yatak koruyucu aldık ve o gece altını bağlamdan yatırdım. Gece boyunca bir kaç kez kontrol sonrası çok şükür ki bir şey yoktu. Sabah erkenden hemen lazımlığa oturttum biraz mızmızlandı ama gece boyunca tuttuğu için çişini lazımlığa yaptı.
 
4.gün: Günlerden Cumartesi ve hafta sonları gezmekten keyif alan bir aile olduğumuz için, istemeyerek de olsa evden çıkmadan önce altını bezlemek zorunda kaldım. Ki yapılan en büyük hatalardan biri bu!
Gittiğimiz yerde bir köşeye geçti ve altına kakasını yaptı. Sevinsem mi? Üzülsem mi? bilemedim... Altında bez olmasına rağmen gün içinde hep sordum.  O gün, bez bağlayarak kapattık günü.
 
5.gün: Çiş serüvenimizin tatile denk gelmesi hiç iyi olmadı. Pazar gün yine altı bağlı kapattık günü. Zaman zaman sordum fakat altta güven vardı. :( Gezgin anne- baba ile çocukta haklı!
 
 
6.Gün: Sürekli sorar ve tuvalete götürürsem lazımlığa yapıyor fakat kendisi söylemiyor.. Tuvalet kağıdı ile altını silmeye çalışmasına izin veriyorum. Bu durum ve sonrasında el yıkacak olmamız onu eğlendiriyor. Kaka, çiş hepsini de altına yapıyor... Kakadan sonra mecburen duş aldırıyorum ve tepki vermememe rağmen kakasını yaptıktan sonra çok utanıyor ve ağlıyor. Ama bunun yanında güzel şeyler de var. Ablası evde olunca, daha güzel ilerliyoruz. Örnek oluyor kardeşine. :)
 
Dün akşam, kaka yapmadan önce çıkardığı gazlardan anladık ve hemen lazımlığa oturduk çok mutlu oldu. Alkışlayarak, eğlenerek teşvik ettik.
 
Gündüz ve gece uyuturken kesinlikle altını bağlamıyorum. Kaçırsa da kaçırma da artık bez bağlamak yok!

Umarım bu hafta daha çok ilerleriz...

Yazımı okuyan tecrübeli anneler ve bizimle aynı süreci yaşayan anneler, yorum bırakın fikir alışverişi yapalım :)

Not: Blogger  olmayan takipçiler, anonim kısmını seçerek yorum bırakabilirsiniz...

Yorumlar

  1. Canım.. bir an evvel kurtulun bu işten de.. Anne 2. ye hazırlansın.. :) sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder