Tuvalet Eğitiminde 9.Gün Ve Bir Öneri!


Dokuz günde epey yol aldığımızı söyleyebilirim. Artık çişinin tuvalete yapılacağını biliyor fakat zamanlama problemi yaşıyoruz. Son dakikaya kadar tutuyor sonrası maluum! Çiş/ kaka ne varsa...  Peşinde sürekli takip edersem problem yaşamıyoruz.

Altına kaçırdığı zaman öyle tatlı ki...

-''Anne yanlış yaptım''
-''Bir daha yapma tamam mı? Anneee çişim var'' diye söyle , ben gelirim.
-''Mamam Anne''

Bu arada diyaloglarımızdan anlaşılacağı üzerine dil gelişimimiz epey ilerlemiş durumda.

Park vb. açık alanlar hariç,  dışarı elimden geldiğince çıkmamaya çalışıyorum. Çıkarsam da her şeyi göze alıp altını kesinlikle bağlamıyorum.

Dün bir kaç eksik almak için markete gittik. Marketin için de dolaşırken, çocuk bezi görmüş ve hemen bana gösterdi.

-''Attık attık... alma anne''

Bu arada biz ilk kızımda olduğu gibi yine Pepe'nin şarkısından yararlanıyoruz.

Çişimiz tuvalete
Kakamız tuvalete
Artık yapmayacağız altımızdaki beze
Bezleri attık
Kilotlar giydik
Artık hepimiz de çişimizi öğrendik.

Biz çok faydasını gördük bu şarkının. Unutmayalım, çocuklar oyun ile öğrenirler :)
Bunun yanında zaman zaman yanlış alarmlarımız da oluyor.

-''Anne çişim geldi''
Hemen koşuyoruz. Bir süre lazımlıkta oturuyor.
-''Anne bitti''

Ama biten bir şey olmuyor. :)  Bunlar sevindirici gelişmeler. Israr etmeye gerek yok.
Umarım bu haftanın sonunda biraz daha ilerleriz..

Ayrıca bir de kitap önermek isterim;

Tuvalet Eğitiminden, Emzik Bırakmaya, Geç Konuşmadan, Çocuklarda İnatçılığa.... bir çok konu hakkında bilgi ve örnekler bulabilirsiniz. Tam bir başucu kitabı :)

Yorumlar